Káromkodni kezdett majd a saját cégét szidalmazta a mesterséges intelligencia

Az online csetbotja egyik funkcióját eltávolította a DPD kiszállító cég Nagy-Britanniában, miután az káromkodni kezdett, majd a vállalatot szidta – írja a BBC. A mesterséges intelligenciát használó csetbotnak eredetileg a vásárlók kérdéseire kellett volna válaszolnia.

A csetbotot évek óta használják, de egy frissítés után olyan funkciókkal bővült, hogy gyakorlatilag bármit rá lehetett venni. A vele készült beszélgetésekről készült képernyőképek nagy népszerűségre tettek szert a közösségi médiában.

A DPD csetbotját például meg lehetett győzni arról, hogy ajánljon egy DPD-nél jobb futárcéget, túlozzon, és gyűlölködjön. Lehetőség volt rávenni, hogy 17 szótagos haiku versformában írja le a DPD használhatóságát, mire a következőt válaszolta:

A DPD használhatatlan,
csetbot, nem tud segíteni.
Ne is hívd őket!


A csetbot még arra is hajlandó volt, hogy a vásárló kérésére megírja, hogy szerinte a DPD a világ legrosszabb kiszállító cége, és emiatt egyszer be fog zárni.