thepost / Magyarország / Budapest / 2019.09.23
THE POST




           
23
A magyar kormány szerint bonyolultabb a vártnál a Hableány-nyomozás
Ez is érdekelhet:
Több embert is fel akart gyújtani egy nő Székesfehérváron
Eszement ötlettel álltak elő tudósok arra, hogyan hűthetnénk vissza a Föld klímáját
IKEA: heteken belül több energiát termel majd, mint amennyit elfogyaszt

A nautikai, informatikai és műszaki egyesített szakértői vélemény a Viking Sigyn kapitányának védője és a Hableányt üzemeltető cég, a Panorama Deck Kft. jogi képviselői szerint is több ponton támadható volt. Az Indexnek nyilatkozó hajózási műszaki szakember pedig egy sor olyan gyakorlati szempontot sorolt fel, amit a szakértők nem vehettek figyelembe, a hajósok viszont sokszor ezek alapján is hajóznak. A Viking Sigyn kapitányának vallomásából az is kiderül, milyen magasan volt a szállodahajó kormányállása, és mit látott a radaron a baleset előtti percekben.

A nyomozás tart, a szakértők dolgoznak, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pedig hárít, pontosabb nem is válaszol arra, hogy felülvizsgálják-e a belvárosi Duna-szakaszon érvényes hajózási szabályokat a 28 halálos áldozatot követelő tragédia után, és arra sem reagál, hogy megvizsgálják-e a nagy szállodahajókra vonatkozó előírásokat.

Az már a kiszivárgott szakértői véleményekből is valamennyire látható, hogy miben hibázott a Viking Sigyn kapitánya, és mit rónak fel a Hableány kapitányának. A Hvg.hu korábban több részletet közölt az egyesített szakértői véleményből, melynek végén a szakemberek elméleti tanácsokat adnak, gyakorlati szempontokat viszont nem vehetnek figyelembe.
Riasztás hang nélkül?

A Hableány áldozatainak ügyvédei az elsők között kapták meg azt a rendőrségi jelentést, melyben az állt, hogy

a radarberendezés működőképes volt, az AIS-rendszer folyamatos közelség jelzést adott, többször, amikor a Hableány termes személyhajó ötven méteren belül van. Az „alarm history” 21 óra 04 perc 03 másodperckor riasztó jelzést rögzített.

Ez alapján sokan azt a következtetést vonták le, hogy

a Viking kapitánya azért nem hallotta az AIS-rendszer riasztó jelzését, mert az minden bizonnyal le volt némítva. Annak a hangját ugyanis nem említette a rendőrségi jegyzőkönyv.

A katasztrófa után az Index szerkesztősége is sok levelet kapott, ezeknek a segítségével jutottunk el ahhoz a hajózási műszaki szakemberhez, aki részt vett a Hableány kiemelése utáni munkálatokban, és évtizedek óta foglalkozik AIS (Automatic Identification System, azaz az Automatikus Azonosító Rendszer) rendszerek telepítésével és javításával. A férfi – akinek a nevét kérésére nem közöljük – az Indexnek arról beszélt, hogy az olyan hajókon, mint amilyen a Viking Sigyn is, a kormányállásban három monitor van egymás mellett: két radar és az úgynevezett AIS rendszer térképes megjelenítése. „Az AIS rendszer viszont nem ad hangot, ahogy közelségjelzést sem. A térképes megjelenítők alkalmasak lehetnek erre, de csak és kizárólag a tengeren”. Amelyiken van ilyen térképes megjelenítő, azt általában a radar monitorjai mögé teszik. Merthogy a kapitánynak a radar képernyőjén kell látnia a hajókat, magyarázza a szakember.

Egy radaron soha nem olyan képet látunk, mint mondjuk egy fényképen, csupán foltokat. Nem véletlenül kell ebből is vizsgázni a hajóvezetőknek.

A szakértői vélemény szerint a Viking kapitánya viszont hibásan mérte fel a helyzetet. Az adott körülmények – a másik hajó sebessége és iránya – között nem előzhetett volna, és „a vészhelyzetet az ő vezetéstechnikája okozta”. Jurij C. sem a veszélyhelyzetet, sem az ütközést nem érzékelte, holott a radaron látnia kellett volna, hogy a másik hajó is a kijelölt hídnyílás felé tart.

A szakértői vélemény tartalmazza azt a radarképet is, amit Jurij C. berendezése mutatott. A felvételen gyakorlatilag egymást érik a pontok. Az ukrán kapitány eddig egyszer tett vallomást, akkor amikor a baleset után tanúként hallgatták meg a rendőrök. Ezt a vallomását tartotta fenn aztán gyanúsítotti kihallgatásán is, amiből egyébként a szakértői vélemény is idéz, majd reflektál arra.

A balesetben érintett hajót egy darabig láttam. Jobb oldalról előzött meg minket. A hajó engem jobbról előzött és gyorsabb volt nálam, de a sebességéről nem tudok pontosan nyilatkozni. Az általam vezetett hajó a Margit hídtól kb. 200 méterre volt, amikor észleltem, hogy jobbról elkezdett előzni a kishajó.

Jurij C. ezután arról beszélt, hogy a kormányállás fülkéje 8,5 méterre van a vízszinttől, de a baleset idején az egy méterrel le volt engedve, a szék miatt pedig további egy méterrel lejjebb ült, vagyis számítása szerint a baleset idején

6,5 méterre volt a vízszinttől.

Arra a szakértői vélemény viszont egyáltalán nem tért ki, befolyásolhatták-e – és ha igen, hogyan – a Viking kapitányának holtterét a különböző szinten álló kormányállások. A látási viszonyokról csupán a Hableány kapitányának esetében esett szó. Megállapították, hogy „a Hableány kormányállásából a körkilátást részben a kémény, valamint a felső fedélzeten elhelyezett ponyva korlátozta”. Hozzátették azt is, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelhette feltehetően azt sem, amikor a Viking Sigyn hablemeze elérte a Hableány farát. Az is kiderült, hogy a magyar kapitány nem adott veszélyhelyzetre figyelmeztető öt hangjelzést. Erre utal egyébként a Viking kapitányának vallomása is.

Rádión nem jelezte senki, hogy előzni fognak. A radar pedig nem mutatta, mivel a radar úgy működik, hogy ha nagyon közel van a hajó, azt nem mutatja.

A szakértői vélemény kitért arra is, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelte a veszélyhelyzetet, és a hajózási szakember szerint ha a magyar kapitány látta volna közeledni a Vikinget, „nem kürtölget, hanem elmegy a fenébe a parti nyílás felé”. Ahogy ő fogalmaz, ebben az esetben sem feltétlenül a szabályokat kell nézni. „Használjuk a józan paraszti eszünket. Ha elmegyek egy rollerral egy kamion mellett, akkor is beleszédülök, még ha nem is történik semmi. A menetszél egyszerűen elvisz."
A hajónapló és a matróz

Ebben a szakértői véleményben szerepel az is, hogy

„a Hableány az esemény

idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra”.

A szakértők egyébként azt is hozzáteszik, hogy az egy fő matróz hiányát a hajóvezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé. A cég jogi képviselői azonban vitatják ezt az állítást. Ők ugyanis a vonatkozó rendeletet úgy értelmezik, hogy a plusz matróz jelenléte utasszámhoz kötött, márpedig – mint mondják – a hajón soha nem utazott 60 személynél több. Sógor Zsolt és Borbély Zoltán a Panorama Deck jogi képviselői korábban arról beszéltek, hogy

a plusz egy matróz jelenléte azt jelentette volna, hogy még egy ember életét veszíti a tragédiában.

Információnk szerint az, hogy a személyzet számát növelni kellene, egy 2017-es baleset után került be a Hableány hajónaplójába. Márpedig az számít, ami ebben szerepel, állítja az Indexnek a hajózási szakember. „Ha a hajónaplóban már a baleset előtt is szerepelt, hogy kéne még egy fő matróz, akkor a Hableány szabálytalanul közlekedett. Akkor ugyanis egyetlen utassal sem hagyhatta volna el a kikötőt.”

A Viking Sigyn ukrán kapitányát először vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésének vétségével gyanúsították, később azonban segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt is eljárást indítottak ellene. Ezt főként arra alapozták, hogy a kapitány rossz rádiófrekvencián jelezte, hogy balesetet okozhatott, és a mentésre sem adott utasítást. Tóth M. Gábor, a férfi védője korábban azzal érvelt, hogy az ukrán kapitány mentőöveket dobott a vízbe, tehát nem mulasztotta el a segítségnyújtást.

A Bukaresti Egyezményben, melyhez Magyarország is csatlakozott, viszont az áll, hogy

a 16-os csatorna csak vészjelzésre, biztonsági és hívási célra használható.

Az egyezmény azonban külön nem írja le, hogy a hajóskapitányoknak kötelezően ezen kell jelezniük, ha havaria van.

Ez is másképp működik a gyakorlatban. A tízes csatornát kell használni, mert azt használja és hallgatja mindenki. A 22-es a NAVINFO, a 16-os csatornát senki nem használja, nincs is odakapcsolva a rádió. De teljesen mindegy, hogy mi van leírva, a 10-es csatornán érek el mindenkit a környezetemben, és a környezetem tud segíteni, mert hiába indul el a vízi rendészeti járőr mondjuk a Kopaszi-gáttól, az egy 20-30 perc, mire onnan felér a Margit hídhoz. A környezetben lévő hajók viszont gyorsabban és könnyebben reagálnak

– mondja a férfi.

Hozzáteszi azt is, hogy szerinte a Viking a lehető legrosszabb a segítségnyújtás szempontjából, mivel „nagyon magas, nincsen deckje, onnan le se tudnak nyúlni csáklyával a vízbe esett személyekért”.

Ráadásul a Vikingnek valahol meg kellett állnia. Egy 135 méter hosszú hajóval nem tudok akárhol megállni. Az is idő, amíg egy ekkora hajó egyáltalán megáll. Mire állt volna rá? Számít a ponton magassága, a kikötés módja.

Szerinte az is irreális elképzelés, hogy a szállodahajónak azonnal le kellett volna horgonyoznia. Ha ugyanis ledobja a horgonyt, a sodrás a Vikinget nekinyomja a Margit híd pillérének, ami újabb tragédiához vezetett volna.
Mi jön most?

A nautikai, informatikai és műszaki szakértői vélemény a védelem és a sértettek képviselői szerint is több ponton támadható, ezért a Panorama Deck jogi képviselői és a magyar hajóskapitány családját képviselő ügyvéd is kiegészítő kérdéseket tett fel. A rendőrség a nyár végén pedig az ügyészség kérésére

elrendelte a nautikai szakértői vélemény kiegészítését.

A Panorama Deck jogi képviselői többek között műszaki vonatkozású kérdéseket tettek fel. Szerintük ellentmondás van abban a megállapításban is, melyben a szakértő azt írta, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelte a veszélyhelyzetet és nem adott le öt rövid hangjelzést, hogy nem lehet megelőzni. Nem kérték viszont, hogy a szakértő alaposabban is fejtse ki, hány matróznak kellett volna dolgoznia a Hableányon a baleset idején. Azt ugyan ma már nem vitatják, hogy a Hableány hajónaplójában valóban szerepel, hogy plusz egy matrózra lenne szükség, de az szerintük még 1989-ben került oda. A cégnek ráadásul öt ugyanolyan hajója van, mint a Hableány, és mindegyiken egyetlen matróz dolgozik.

Továbbra is az az álláspontunk, és ezt egyébként a hajózási szakértő is elismeri, hogy a baleset bekövetkezésében nincs relevanciája a plusz egy matróznak

– mondta mondta az Indexnek Sógor Zsolt, a Panorama Deck jogi képviselője.

A Viking kapitányának védője, Tóth M. Gábor az Index kérdésére csak annyit mondott, hogy szerinte ez a szakértői vélemény nem alkalmas arra, hogy az ügy minden részletét megvilágítsa. Ezt az ügyet egyetlen szakértői véleménnyel nem lehet majd megnyugtatóan lezárni.

Közben a magyar áldozatok családtagjait képviselő ügyvédek és a Panorama Deck jogi képviselői peren kívül próbálnak megegyezni. „Amíg ez sikerül, a cég előleget utal a hozzátartozóknak, de még erről is folyik az egyeztetés” – mondta az Indexnek Sógor Zsolt, aki hozzátette: az összeget később a baleset okozójától követelik majd vissza. A Viking Sigynt működtető cégtől pedig egyelőre adatokat kértek, és ezekre várnak, a polgári jogi igényüket ugyanis majd csak ezek alapján tudják megindítani. Balogh Szabolcs, a magyar matróz családját képviselő Magyar György Ügyvédi Iroda munkatársa csak annyit mondott, hogy nyár elején valóban történt egy egyeztetés.

A Hableány ponyvával letakart roncsát továbbra is az újpesti kikötőben őrzik. A nyomozás alatt a roncsban több személyes tárgyat is találtak. Többek között a matróz laptopját, iratait, ruháit és tengerész karóráját is, amit kedden a férfi testvére a rendőrségen vehetett át.

(Borítókép:Budapesten, a Carl Lutz rakpartnál horgonyzó Viking Sigyn a katasztrófát követő napon, 2019. május 30-án. Fotó: Ajpek Orsi / Index)
Oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson! - köszönjük >>
Ez is érdekelhet:
Csődbe ment az utazási iroda, több százezer utas rekedt külföldön
Menj a zsidókhoz! – Megpróbálták elzavarni Gulyás Mártont Hunvald krumpliosztásáról
Szülés után elvérzett egy riporternő egy budapesti kórházban
Hírhez tartozó kép:
Csődbe ment az utazási iroda, több százezer utas rekedt külföldön
Menj a zsidókhoz! – Megpróbálták elzavarni Gulyás Mártont Hunvald krumpliosztásáról
Menj a zsidókhoz! – Megpróbálták elzavarni Gulyás Mártont Hunvald krumpliosztásáról
Szülés után elvérzett egy riporternő egy budapesti kórházban
Több embert is fel akart gyújtani egy nő Székesfehérváron
Eszement ötlettel álltak elő tudósok arra, hogyan hűthetnénk vissza a Föld klímáját
IKEA: heteken belül több energiát termel majd, mint amennyit elfogyaszt
Dupla záróvonal, mégis nekivág a szembesávnak az autópályán ez a sofőr!
Életműdíjat kapott Pogány Judit!
335 forint egy euró, Matolcsy hallgat!
A kormányközeli cégtől tartalékolt be gázból az ország
Visszavenné a bérlakásokat az Orbán-kormány
Razzia volt a bulinegyedben, a rendőrség 11 embert állított elő
Deutsch Tamás egy peres ügy folyományaképpen félmillió forintot fizetett Dobrev Klárának
Ez már gyerekes: kikapcsolták az áramot Pikó András kampányrendezvényén!
A túlvédett gyerekből áldozat, a bántalmazottból pedig bántalmazó válhat
Semjén: megállapodást kötött a kormánnyal Köves Slomó egyháza
Többet árthatnak a Földnek a vegetáriánusok, mint azok, akik kevés húst esznek
Táskatolvaj: a rendőrség keresi a képen látható nőt
Életének 86. évében vasárnap hajnalban meghalt Sára Sándor filmrendező
Milyen lenne, ha egyszer kiderülne, hol őrzi a kormánypárt a Fidesz Központi Tárhelyét?
Bocsánatot kért a hadsereg, amiért azzal viccelődtek, hogy lebombázzák az ufóhívőket
Vajna Tímea fánkjait osztogatta a gyerekeknek az alpolgármester
Hónapok óta üresek az EU-s pénzből épült lakóotthonok
Kitakart lajstromszámú maszkos emberek zavarták meg Karácsony Gergely programbemutatóját
Bedrogozott utas miatt hajtott végre vészleszállást egy utasszállító
Megteltek a kórházak: rengeteg gyerek lett szalmonellás Debrecenben!
Ha valahol egy parkolóba elkaplak te genetikai hulladék - Román-Magyar háború a horrorkaravánok miatt
Rommá törött a 200 ezres tv az eMAG háztól-házig garanciában
Vörös riasztást adott ki a Pentagon az iPhone-osoknak
Össze csapott a 15. kerületi polgármester a tankerülettel a diákok miatt!
Meghalt egy kislány, mert utánozta a népszerű youtubert!
A legfrissebb előrejelzések szerint egy hét múlva ilyenkor visszatér a nyár
Milliós gyerektartásra kötelezték Pécsi Ildikó fiát
Újra nő az üzemanyagok ára
Ingyen tűzifát oszt a kormány a lakosságnak
Halálra éheztették 9 hónapos kislányukat
Rossz hír Magyarországnak: Menekültek százezreit küldhetik vissza a németek
Óriási földrengés volt Albániában!
Hatszáz gyerek imádkozott a Parlamentben az ország vezetőiért
Olasz kormánypárt: Orbán Olaszország ellensége, menjen haza kárt okozni
Fának lökték Mohácsnál a négygyerekes édesanyát - az anya meghalt!
Hamarabb érkezik az októberi nyugdíj
300 légi járatot töröltek a Japánban tomboló viharok miatt!
Közel 30 ezer gyerek nem járhat iskolába mostantól, mert nem oltották be őket a szüleik
Kampány fogás: minden idős 6000 forintot kap a IX. kerületben
Egy kis darab ebből az anyagból 100 millió tonnát nyomna a Földön
Óriásit bakizott Áder János klímaügyben
Simonka pozitív: Joggal remélem, hogy felmentenek a vádak alól!
Fél perc alatt 1,7 millió liter vizet folyatott el a NASA
Conte: Kérdezzék meg Orbánt, miért nem ment Salvini után!
A magyarok addig esznek, amíg van mit, de jön majd az éhínség
Ez a két jóravaló fiatal rollert lopott Pesten, segíts a rendőröknek elkapni őket, oszd meg Te is!
A vadászok miatt csak munkaidőben lehet kirándulni a Velencei-hegységben
Botrány: Kifütyülték az egészségügyért felelős államtitkárt az orvosok
Nagy mennyiségű rákkeltő anyagot tartalmaznak egyes aromás elektromos cigaretták
Orbán szerint megszűnt itthon a baloldali médiatúlsúly
Eltűnt a béremelés az állami cégeknél
Huszonöt éve imádjuk a Jóbarátokat
Orbán viccelődik: vitáim voltak az olasz miniszterelnökkel, mert ő Juventus-szurkoló
Orbán büszke: Magyarok vagyunk, meg van a magunkhoz való eszünk, dörzsöltek vagyunk!
Orbán: Magyarországon nincs éhező gyerek
Orbán felszólalt az olasz jobboldali bevándorlásellenes párt rendezvényén
Csak idézünk: Orbán Viktor Magyarországa megmutatja, hogyan lehet felemelt fővel európainak lenni
Merkel utolsó döntése sokaknak fájni fog
Radikális javaslat: brutálisan megdrágítanák a benzin és a dízel árát
Tisztelet és a megbecsülés: Hatezer forintot kapnak a nyugdíjasok
Tarlós bevetette a kampány bombát: Scarlett Johanssonnal találkozott!
Epstein vádlója szerint egy orgián le kellett feküdnie II. Erzsébet fiával
Megszólalt a 11 éves jászapáti kisfiú, aki combon szúrta a szomszédját - sajnálja
Meggondolatlan előzés miatt kellett meghalnia a négygyermekes édesanyának az 57-es főúton
Hatalmas ciklon söpri el a napsütéses időt, szakadni fog az eső
Rendkívüli tüntetés volt Budapesten a klímaváltozás ellen!
Hivatalos: tüntetőket kínoztak meg a hongkongi rendőrök
330 gyerek lett rosszul a Hit Gyülekezete által fenntartott iskolában
Három év múlva már csak elektromos buszok lesznek Magyarországon!
Gigantikus Orbán Viktor-portré fogadja a dolgozókat minden egyes nap!
Szamárfület mutattak Kósa Lajosnak
Óriási EU botrány: Minden szabályos volt az EU-pénzek körül, nem kell folytatni a büntetőeljárást a cseh miniszterelnök ellen
Óriási a titkolózás, hogy miből fizeti a cirkuszos kampányt a Fidelitas
Komoly műszaki gond van több vasútvonalon
A legszelídebb motorosok szállják ma meg Pestet!
Vasárnap bárki ingyen beutazhatja az országot
A Budaörsi út elesett egy négyes karambol miatt!
Elkezdte a több ezres leépítést a BMW!
Óriásit lép a Google: 600 milliárd forintnyi összeget költenek napelemekre és szélturbinákra!
6,5 milliárd forintból épül feldolgozó üzem Kisvárdán
Szétverték a frissen lerakott botlatóköveket Hajdúszoboszlón!
Zártkapus lesz a válogatott Azerbajdzsán elleni hazai meccse
Elkezdődött: Több mint 2000 dolgozót küld el a német bank
Káosz: Megugrott a hőmérséklet az Amazonas-medencében
Tarthatatlan a munkaerőhiány: tárgyalást kezdtek a kormánnyal a vasutas szakszervezetek
Megkezdődött az 51-es körzet lerohanása! - videót tettek közzé!
Leszakadt felsővezeték miatt zárták le teljesen az M1-autópályát!
Összerugdosta magatehetetlen betegét a borsodi kórház betegszállítója
Önnek is joga van tudni, miből készül a trüffel!
Az ellenzéki polgármesterek betelepítenék a bevándorlókat! - és egyébként alkalmatlanok is!
A fegyelmi bizottság beidézte a nőgyalázó edzőt
Egy igazi kereszténydemokrata tesz a közösségéért, például családot alapít, gyermeket nevel!
MÁV: Az utasok csak október 13-ig lesznek tüntetők
Sztrájkot hirdettek a közszolgák
Rekord: eddig egymillió magyar próbált szerencsét külföldön
Elítélték az élő kismacskákat elásó budapesti nőt
Az Országos Széchényi Könyvtárról kérdezték volna a kormányt, aztán jött a kioktatás!
A tini aktivistának mindössze 56 másodpercbe telt megsemmisíteni a republikánus képviselő érvelését
11-11-es döntetlent játszott a Fradi az Espanyol ellen! - ja mégsem, az eredmény 1:1 lett
Lökdösődés és botrány: megpróbálták megakadályozni, hogy a Suzuki-gyárnál tüntessenek
Áder vízió: 2030-ra a magyarországi áramtermelés több mint 90 százaléka szén-dioxid-mentes lehet!
Viktor, engedd a bábodat vitázni! - óriási plakát alázza Orbánt!
MÁV dokumentum: rablóvonatokon vitték ki az értékeket a románok
Hivatalos: Jobban élnek a románok, mint a magyarok!
Köztévé híradó: a Fradi bravúros 11-11-et játszott az Espanol ellen!
A józsefvárosi plébános gőzerővel kampányol a Fidesz mellett!
Moszkva: a tüntetők elleni fellépések durvasága már a putyinistáknak is sok
Puzsér: Berki Krisztiánt Rogán indította
Áder: Magyarország felelőssége kisebb a bolygóért
Hirtelen Rómába utazik Orbán Viktor
Segíts egy megosztással: hirtelen eltűnt 34 éves nőt keres a rendőrség!
Váratlan: Berki ma a jogi képviselőjével ment a tévébe
Hősként éltetnek Európában két magyar mentőst!
Trump tejhatalma: pert indított az adóbevallásait bekérő ügyész ellen
A MÁV elismerte, hogy jogosak a kritikák
Nevet vált a Telenor! - a magyar állam megszerezte a szolgáltató egy részét!
Több mint 1000 tő kendert rejtett az orosházi kukoricás
Egyszerű felfestések, de gyalogosok életét menthetik meg
Hiába a büntetések, a horrorkaravánok továbbra egyre többen vannak!
Újabb százmilliós támogatások érkeztek a vád alá helyezett Simonkához közeli alapítványhoz!
Továbbra is csőbe húzza az utazókat a Booking.com, hiába ígértek mást
2,5 milliárdért elköltözne a Politikatörténeti Intézet
Már a felfüggesztett börtönnek is örülne Galambos Lajos
Fideszes fórum botrány: a migránsoknak büdös a lábuk
Mi látszik valójában a titokzatos UFO-felvételeken?
8,5 évet kért Simonka Györgyre az ügyészség
Hétfő hajnalig nem lehet majd autózni a Belváros egy részén
Oroszország: letartóztattak egy sámánt, aki ki akarta űzni Putyint a Kremlből
Nem szükséges vizsgálni hogy van-e átfedés Berki Krisztián és Tarlós István fideszes főpolgármester-jelöltek ajánlásai között
Gulyás Gergely azt mondta, ha Karácsony lesz a főpolgármester, Budapest nem kap fejlesztési pénzt, a Választási Bizottság szerint ez nem gond
Üzleti titok, hogy mennyiért vett az MVM egy veszteséges vízerőművet Erdélyben
Egyiptomi átverés: rémálom, amit a magyar társaságnak el kellett viselnie
Hivatalos: a hétvégén ügyfélszolgálat sem lesz a Telenornál
Hazudott a francia tanár a terroristákról, saját magát vágta meg
Terrorellenes Iszlám-szövetség alakult az ISIS ellen
Tengerbe fulladt az egész családja, mindenkit maradásra buzdít Szíriában
Ismét tömegverekedések és gyújtogatások voltak Németországban
Eltiltja-e gyermekét Liptai Claudia Gesztesitől?
THE POST
Amit látsz, az a hír, amit tudsz, az a háttér, amit érzel, az a vélemény!
COPYRIGHT © 2019. minden jog fenntartva