Mindenkinek a kormányszóvivő férjének cége kézbesíti a reklámokat - A közmédiától az ATV-ig - jönnek a részletek

Legalább 25 magyarországi tévécsatorna használja azt a reklámkézbesítő online felületet, amit a Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje, Szalay-Bobrovniczky Kristóf résztulajdonában lévő Honeycomb Hungary Kft. üzemeltet. A kormányközeli Atmedia Kft. televíziós reklámértékesítő házzal leszerződött tévétársaságokhoz ugyanis jelentős részben csak a Honeycomb fájlküldővel lehet eljuttatni a reklámfilmeket.

Az Atmedia oldalán megtalálható, már 2022-re szóló leadási paraméterben ugyanis az szerepel, hogy a hirdetőknek a Honeycomb rendszerén keresztül kell leadniuk a filmjeiket például a közmédia csatornái (Duna, M1, stb.), az ATV, a Life TV vagy a Pesti TV esetében. Tehát a Honeycomb szolgáltatásának az a lényege, hogy a tévétársaságokhoz nem lehet közvetlenül, bármilyen eszközzel leadni a reklámokat, hanem egy közvetítő szolgáltatására van szükség. Az Atmedia jelenleg 11 médiatulajdonos 43 televíziócsatornáján biztosít hirdetési lehetőségeket, köztük a TV2 csoport csatornáinak, de a TV2 esetében nem a Szalay-Bobrovniczky Kristóf cége által üzemeltetett felületet kell használni, hanem egy londoni anyacéghez tartozó Adstream Hungary Kft. rendszerét. A rivális Magyar RTL Televízió Zrt.-nél annyival jobb a helyzet, hogy ott nincs kizárólagosság, de szintén csak a Honeycomb és az Adstream között lehet választani.

A témával foglalkozó korábbi cikkünkben írtuk meg, hogy a Honeycomb egy angol vállalat, a magyar leánycéget 2018 májusában alapították, például film-, videó- és televízióprogram terjesztéssel foglalkozik, és pénzügyileg valósággal szárnyal. Míg 2019-ben csak 691 millió forint forgalomnak örülhettek, addig 2020-ban már az egymilliárd forintot is meghaladta a bevétel, és 555 millió forint profitot könyvelhettek el. A Honeycomb Hungary Kft.-nek pedig idén februárig a londoni anyacég volt a többségi tulajdonosa, Szalay-Bobrovniczky Kristóf és üzlettársai addig kisebbségben voltak. A kormányszóvivő férje éppen 2016 és 2019 között volt londoni nagykövet. Az angol anyacég az első ügyfelét 2015-ben szerezte meg, de a listán ma már olyan hatalmas cégek szerepelnek, mint az Adidas, az Amazon, a Nike, az Ikea vagy a Pfizer.


A Media1 is úgy tudja, hogy a két technológiai szolgáltató cég, a Honeycomb és az Adstream jelentős összegekre tesz szert azáltal, hogy rajtuk keresztül zajlik a reklámszpotok beküldése a különböző magyarországi tévétársaságokhoz. Cikkük szerint a reklámanyagok leadásának mikéntjével a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) is foglalkozott, mert több hirdető azt kifogásolta: beterelik őket egy szolgáltatóhoz, és sok helyen választási lehetőséget sem adnak számukra.

Például az ATV 2018 végén kötött megállapodást az Atmediával: 2019. januártól a tévés sales house értékesíti a csatorna televíziós és online reklámfelületeit. Ekkor Németh Szilárd, az ATV vezérigazgatója azt mondta, hogy szakmai döntés született, az egyeztetések alkalmával egyetlen politikussal sem találkoztak, és azt várja, hogy a megállapodásnak köszönhetően jelentősen nőnek majd az ATV reklámbevételei.

Az Atmedia valósággal szárnyal, tavaly 32,8 milliárd forintos forgalom mellett egymilliárd forintos profittal zártak. Tulajdonosai között a Mészáros Lőrinc érdekeltségei közé tartozó Status MPE magántőkealap, valamint a Vida Józsefhez köthető ABRAHAM Goldmann Bizalmi Vagyonkezelő Zrt. is megtalálható.





Európa megtalálta Orbán Viktor gyengepontját? - megdöbbentő javaslattal álltak elő ellene

Amennyiben ez igazolódik, az Orbán-kormány ellen....