|
Valószínűleg nem csak szakmai szempontok állnak a háttérben.
Hét iskolában írtak ki idén intézményvezetői pályázatokat Budapest XXI. és XXIII. kerületében, de csak egy esetben született eredményes pályázat, a többi hat intézményben minden pályázót indoklás nélkül elutasított a minisztérium – értesült a Népszava. Így a csepeli Széchenyi István Általános Iskolában, a Herman Ottó Általános Iskolában, a Lajtha László Általános Iskolában, a soroksári Fekete István Általános Iskolában, a Grassalkovich Antal Általános Iskolában és a Páneurópai Általános Iskolában kinevezett intézményvezető nélkül kell majd elkezdeni szeptemberben a tanévet. A döntések meglepték az érintett tantestületeket, diák- és szülői közösségeket, különösen azokban az intézményekben, ahol az igazgatójelölt egyedüli pályázóként indult. Magyarázatot pedig sem a Dél-Pesti Tankerületi Központtól, sem a közoktatásért is felelős Belügyminisztériumtól (BM) nem kaptak. A Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke, Totyik Tamás a Népszavának azt mondta: nem egyedi eset, hogy egy-egy intézményvezetői pályázatot indoklás nélkül elutasít a minisztérium, de olyan esetről még nem hallott, amiben egy tankerületen belül ennyi iskola érintett egyszerre. Szerinte ez mindenképpen magyarázatra szorulna. Ugyanakkor két iskolában már tavaly is gondok voltak az intézményvezetői kinevezésekkel. A Széchenyi iskola közössége tavaly petíciót indított addigi igazgatójuk, Varga Veronika kinevezéséért, amit több mint hatszáz aláírással elküldtek az – azóta megszűnt – Emberi Erőforrások Minisztériumának, de kérésük nem hatotta meg a döntéshozókat. Varga Veronika a Népszavának elárulta, a Széchenyiben idén is egyedül ő pályázott az intézményvezetői pozícióra, sikertelenül. Azt, hogy mi állhat a háttérben, nem akarta részletezni, de szerinte a döntéshozók nem csak szakmai szempontokat vettek figyelembe a pályázatok elbírálásánál. |
|
|
|
Európa megtalálta Orbán Viktor gyengepontját? - megdöbbentő javaslattal álltak elő elleneAmennyiben ez igazolódik, az Orbán-kormány ellen....
|
|
|
|
|
|
|