A TV2 vezére szerint is „átlépte a jó ízlés határait” az egyik Magyar Péterről készült anyag, de...

A TV2 vezetője szerint is túlzás volt a Magyar Péter-ügy, de lát benne pozitívumot



2023 októberében a magyar média történetében szokatlan esemény történt: a TV2 hírműsora, a Tények, két és fél perces riportot készített Magyar Péter intim testrészéről. Az anyagban még Deák Dániel politikai elemző is megszólalt – bár ezt a részt később kivágták. A témáról a 24.hu kérdezte Pavel Stanchevet, a TV2 Csoport vezérigazgatóját.



„Átléptük a jó ízlés határát”



Stanchev elismerte, hogy a riport túllépett bizonyos határokat – ezt egy 200 000 forintos bírság is jelezte. Ugyanakkor úgy véli, hogy az eset pozitívumot is hordoz, mivel

jelzi azt is, hogy az újságíróink függetlenek

. Hozzátette azonban, hogy

néha talán nem is olyan jó, ha túl sok szabadságot adunk az újságírónak.



Hasonló szerkesztői szabadság eredményeként jelent meg a Tények.hu-n egy lejárató cikk Majkáról is, röviddel azután, hogy a rapper megjelentette kormánykritikus dalát.



Politikai elfogultság vagy médiapiaci realitás?



A TV2 politikai elfogultságát érintő kritikákra Stanchev azzal reagált, hogy

lehetetlen teljesen semlegesnek lenni

Emlékeztetett arra, hogy a csatornát már 2018-ban is bírsággal sújtották a választási kampányban tanúsított egyoldalúsága miatt, amikor a Kúria 6 millió forintos büntetést szabott ki rájuk.



Vezetőként azonban azt hangsúlyozta, hogy a TV2 magáncégként működik, és szerinte

mi egy magáncég vagyunk, tehát semmi közünk a kormányhoz

Szerinte az is a sajtószabadságot tükrözi, hogy 2018-ban a csatorna ismert arcai nyíltan elmondták, miért támogatják a Fideszt, és miért buzdították erre a nézőiket is.



Állami hirdetések: arányos és tisztességes elosztás?



A TV2 és az állami hirdetések kapcsolatáról Stanchev azt állítja, hogy a reklámbevételek arányosan oszlanak el a nézettségnek megfelelően. Azok számára, akik furcsának találják, hogy a csatorna 2022-ben listaáron 28 milliárd forintot kapott az állami hirdetésekből, míg az RTL kevesebb mint 4 milliárdot, a vezérigazgató azt üzente: a rendszer tisztességes és igazságos.


a nézettséghez mérten arányos és tisztességes a TV2 Csoport részesedése az állami hirdetésekből - fogalmazott