Bajban a magyarok kedvenc autómárkája? Olajfogyasztás: 1,2 liter/1000 kilométer

Nagyon boldog volt Gabriella és férje, amikor 2020 szeptemberében átvehették új autójukat, egy Opel Combo Life-ot. A hétszemélyes kombi öt gyerekkel is elég tágasnak és kényelmesnek bizonyult, azonban a család öröme hamarosan megtört, mert néhány tízezer kilométer után az autó motorja feltűnően sok olajat kezdett fogyasztani.

Az Opel Maxabo nevű hivatalos márkaszerviz többször jelezte, hogy az 1,2 literes, turbóbenzines, háromhengeres Puretech motorok megengedett maximális olajfogyasztása 1000 kilométerenként akár 0,6 liter lehet. A gyár szerint nincs teendő, amíg ezt nem haladja meg.

Tavaly augusztusban olvasónk a Maxabóval állapodott meg a kötelező karbantartás után ezer kilométerrel visszavinni a Combót ellenőrzésre. A szerelők megállapították, hogy 1,2 litert kellene utántölteni, és a motor teljes cseréje szükséges a hordósra kopott hengerek és elkopott dugattyúgyűrűk miatt.

Az autó számlálója ekkor kevesebb mint 41 ezer kilométert mutatott. Az importőr fizette a motorcserét, mivel élt az Opel garanciája.

Szeptember elejére kicserélték a Combo motorját, de az új motor nem indult be. A szerviz kiderítette, hogy a motorvezérlő számítógépet is cserélni kell, ami hiánycikk volt Magyarországon.


Gabriella levelet írt az Opel németországi központjának, de a Stellantis, amely több típusban használja a Puretech motorokat, nem foglalkozott az üggyel.

Decemberben részletes tájékoztatást kért az elvégzett munkáról, és kiderült, hogy az új motorvezérlő megérkezett, de az autó továbbra sem indult be.

A gyanú szerint az ellenőrzött elektromos kábelköteg hibája miatt volt továbbra is működésképtelen az autó. Két nappal karácsony előtt a Maxabo felajánlott egy 9 személyes Opel Vivaro mikrobuszt, hogy átmenetileg közlekedhessen a család. A motorhiba miatt az autót visszaszállították a szervizbe.

Szeptember elején kicserélték a Combo motorját, de a motorhiba miatt az autót visszaszállították a Maxabóhoz. Megállapították, hogy a korábbi motor magas olajfogyasztása miatt nem működik megfelelően a katalizátor, és ezt is ki kell cserélni.

Az Opel-importőr szerint az idő előtti motorkopás és a megnövekedett olajfogyasztás hátterében a Puretech motorok működési jellegzetességei állnak. A gyár februártól 43 új munkahelyet létesít, hogy növelje a cseremotorok készletét.

A Puretech motorok ügye nemcsak Magyarországon, hanem Franciaországban és Belgiumban is felháborodást váltott ki. A Puretech-tulajdonosok közös jogi lépésekre készülnek a Stellantisszal szemben. A gyár jelenleg kényszerhelyzetben van, és a cseremotorok iránti keresletet próbálja kielégíteni.




Azoknak, akiknek még él a garancia, javasolják, hogy ragaszkodjanak a gyári karbantartási előírásokhoz. Akiknek nincs garanciájuk, rendszeresen ellenőrizzék a motort, és ha az sok olajat fogyaszt, kérjenek olajfogyasztás-mérést. - számolt be róla a telex