Az LMP petíciót indított Lázár János lemondásáért a vasúti késések miattAz LMP ellenzéki párt petíciót indított annak érdekében, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter mondjon le, ha 2024 szeptemberéig nem sikerül elérni, hogy a 2022-es szintre növekedjen a pontosan érkező InterCity (IC) és más feláras vonatok aránya. Erről Gál József, az LMP szóvivője tájékoztatta a közvéleményt egy hétfői budapesti sajtótájékoztatón.
A vonatközlekedés romló helyzeteGál József kifejtette, hogy a magyar vonatközlekedés helyzete az elmúlt harminc évben folyamatosan romlott, de az utóbbi években ez a folyamat drámaian felgyorsult. A legutóbbi, augusztusi statisztikák alapján az IC-vonatok több mint 67%-a késett öt percnél többet, ami negatív rekordnak számít a MÁV történetében. Ilyen rossz adatokat még soha nem rögzítettek a vasúti menetrendek betartásával kapcsolatban, amióta a statisztikákat vezetik – hangsúlyozta a szóvivő.
Orbán Viktor és az LMP kritikájaGál idézte Orbán Viktor miniszterelnök szavait, aki a hétvégén arról beszélt, hogy érdemes összehasonlítani, milyen volt a magyar vasút Lázár János minisztersége előtt és alatt. Az LMP szerint a magyar utazóközönség ezt a teljesítményt "színtiszta egyes bizonyítvánnyal" értékelné. A párt elvárja, hogy 2024 szeptemberére az IC-vonatok késési aránya csökkenjen a 2022-es szintre, amikor még csak 45%-uk késett öt percnél többet.
Petíció és parlamenti javaslat Lázár lemondásáértAz LMP nemcsak petíciót indított Lázár János lemondásáért, hanem országgyűlési határozati javaslatot is benyújtott annak érdekében, hogy a miniszter távozzon posztjáról. A párt szerint az elmúlt két évben nem történt érdemi előrelépés a vasúti közlekedés javítása érdekében, ami miatt Lázár János felelősséggel tartozik.
Reakció a Pázmány Campus fejlesztéséreGál József reagált Lázár János hétfő reggeli látogatására is, amikor a miniszter ellátogatott a Pázmány Campus ellen tiltakozók közé a budapesti VIII. kerületbe. Az LMP szóvivője szerint nem a tüntetők közé kellett volna ellátogatnia, hanem figyelembe kellett volna venni a helyi lakosok és az önkormányzat kéréseit a projekt tervezése során. Az LMP szerint Magyarország sokkal jobb hely lenne, ha Lázár János nem a kiemelt beruházási törvény mögé bújna, és a Pázmány Campus helyett inkább a vasúthálózat fejlesztésére fordítana több száz milliárd forintot. - számolt be róla a
24.huAz LMP petíciója arra törekszik, hogy felhívja a figyelmet a magyar vasúti közlekedés súlyos problémáira és arra ösztönözze a kormányt, hogy prioritásként kezelje a közlekedési rendszerek fejlesztését. A párt szerint a vasúti késések és a vasúti infrastruktúra állapota hosszú távon akadályozza az ország fejlődését.