Gigabírság: Megtévesztően kommunikálta a Lidl, hogy ők a legolcsóbb üzletlánc, a magyarok meg rögtön bekajálták

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 90 millió forint bírságot szabott ki a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-re, mivel megtévesztően kommunikálták, hogy a "Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc". A GVH indoklása szerint ez a kijelentés azt sugallta, hogy a Lidl termékei minden más magyarországi áruházlánc termékeinél olcsóbbak, azonban a hirdetésben hivatkozott kutatás nem volt alkalmas erre, mivel szubjektív és nem reprezentatív volt.

A GVH szerint a reklámkampány üzenete az átlagfogyasztók számára azt jelentette, hogy a Lidl termékei objektíven a legolcsóbbak a versenytársakhoz képest, pedig a hirdetésben hivatkozott kutatás nem bizonyította ezt egyértelműen. Ezért a GVH megtévesztésre alkalmasnak találta a reklámkampányt, és bírságot szabott ki a Lidl-re.

A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. közleményben reagált a GVH döntésére, elismerték, hogy hibát követtek el a kommunikáció során, mivel nem megfelelően közölték a felmérés eredményeit. A vállalat hangsúlyozta, hogy céljuk kiváló érték ár arányú termékek kínálata, és emlékeztetett arra, hogy több független kutatás is igazolta, hogy a Lidl a legolcsóbb.