Óriási botrány: 60 milliós bírság - jogszerűtlen reklámmódszerrel és szakhatósági regisztráció nélkül hirdették...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több mint 60 milliós bírságot szabott ki az Air7 vitamincsalád forgalmazóira, amiért alátámasztatlan állításokkal, jogszerűtlen reklámmódszerrel és szakhatósági regisztráció nélkül hirdették a termékeket a hazai fogyasztóknak – derül ki a GVH közleményéből.

A „tüdővitaminról”, amit többek között azzal reklámoztak a koronavírus-járvány ideje alatt, hogy a kiskunhalasi járványkórházban is azt kapják a betegek (ez már csak azért sem volt igaz, mert akkor már nem is üzemelt a kórház), a Telexen is írtunk.

Mint írtuk, a gyártó közleménye alapján írt pr-cikkek (például az Origo cikke) többek között olyan mondatokat is tartalmaztak, mint: „A kiskunhalasi járványkórházban kezelt betegek esetében az Air7 tüdővitamin alkalmazása akár életeket is menthet”.

Az az Air7 étrend-kiegészítő termékcsalád „Air7 a tüdő vitaminja” márkanevű termékét a Nébih is vizsgálta és 2022. júliusában ki is vonatta a forgalomból.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy „az Air7 étrend-kiegészítő termékek hazai forgalmazói a vitamincsalád népszerűsítésekor több szempontból tisztességtelen, valamint az uniós ágazati szabályozással is ellentétes gyakorlattal tévesztették meg a fogyasztókat”.

A GVH azt is megállapította, hogy a termékek tüdőre illetve számos további
egészségre ható állítását semmi sem alapozta meg.

„A készítmények ugyanis nem tartalmaznak semmilyen összetevőt, amely a tüdő egészségét támogató hatással bírna”.

Nem csak a hirdetések valóságtartalma, a cég hirdetési módszerei is problémásak voltak: a reklámok ugyanis egészségügyi szakemberek, illetve intézmények ajánlásaira hivatkoztak, amelyet a termékkör esetében szintén tilt az uniós szabályozás. Jogsértőnek minősült emellett az is, hogy a cégek egy rövidebb időszakban az előírt szakhatósági regisztráció hiányában reklámozták a termékeket, amikor azok még nem voltak jogszerűen forgalmazhatóak Magyarországon.

A GVH súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a termékcsalád a koronavírus-járvány idején került piacra, amikor a fogyasztók különösen érzékenyek, sérülékenyek és kiszolgáltatottak voltak a tüdő – és általában az immunrendszer – védelmét ígérő üzenetekre.

A versenyhatóság ezért összesen 60,5 millió forintos bírságot szabott ki a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokban részt vevő, illetve abban érdekelt négy vállalkozásra: a Siren7 Kft.-re, a Siren7 LLP-re, a GREEN SPLID S.R.L.-re és a Kalibra Innovatív Kft.-re.





Európa megtalálta Orbán Viktor gyengepontját? - megdöbbentő javaslattal álltak elő ellene

Amennyiben ez igazolódik, az Orbán-kormány ellen....

Tanúként hallgatták ki Varga Juditot az ügyészségen

Robbant a hír: Tanúként hallgatták ki Varga Juditot az ügyészségen