van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
thepost.hu / Magyarország / Budapest
THE POST
HU
HOME POLITIKA FELKAVARÓ KÉKFÉNY KORONAVÍRUS YOUTUBE IMPRESSZUM 2022-01-17
< ugrás a legfrissebb hírekhez

Jogerősen pert bukott a TV2: nem tájékoztatni akart, hanem lejártani a....

Jogerősen pert nyert a TV2-vel szemben a túlóratörvény elleni 2018-as tüntetés két szervezője. A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete szerint személyiségi jogaikban sértette meg a tüntetőket a TV2, amikor valótlanul híresztelte, hogy "rombolást és pusztítást szerveztek békés tüntetés helyett". A tüntetőket a Társaság a Szabadságjogokért képviselte, amely közleményben számolt be az ítéletről.

2018 decemberében több tüntetés is zajlott országszerte a rabszolgatörvényként elhíresült túlóratörvény elfogadása miatt. Filó Mariann és Krasznahorkai Emma december 14-ére szervezett demonstrációt a Parlament elé. A TV2 december 17-i

Tények című esti hírműsorában számolt be a tüntetésekről és azok szervezőiről, akiket a 888.hu cikkét felhasználva, arcuk megjelenítésével úgy mutatott be mint „felbujtókat, randalírozókat és bűnözőket”, akiknek célja “egyedül a pusztítás". A riportban természetesen nem szólaltatták meg az aktivistákat, akik a TASZ segítségével pert indítottak a csatorna, valamint a 888.hu és a cikket szintén átvevő Origó ellen.


Az elsőfokú bíróság megállapította, hogy a tüntetésről beszámoló TV2 szándékosan megszegte a kiegyensúlyozott, ellenőrzött tényeken nyugvó, sokoldalú tájékoztatás elveit. A 888.hu és az Origo nem nyújtott be érdemi ellenkérelmet, így velük szemben az aktivisták már első fokon megnyerték a pert. A TV2 viszont fellebbezett, és most a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla is megállapította a jogsértést.


A bíróság indokolása szerint a tüntetés szervezői jogszerűen éltek az Alaptörvény által védett véleménynyilvánítási és gyülekezési jogukkal, és a TV2 megsértette a személyiségi jogaikat, amikor erről valótlanul számolt be.

Azt is megállapították, hogy a csatorna célja a nézők félretájékoztatása volt, és ennek érdekében szándékosan eltorzították a történéseket. Az ítéletben úgy fogalmaztak, hogy “a televíziós csatorna híradója ezen valótlan tényállítással az átlagosan tájékozott és körültekintő átlagnéző véleményalkotását kívánta befolyásolni.”

A döntés értelmében a TV2-nek 800 000 forint sérelemdíjat kell fizetnie az aktivistáknak, valamint 15 napon belül a Tények című műsorban fel kell olvasniuk az ítélet rendelkező részét. Emellett a honlapjukon is közzé kell tenniük legalább egy évig, még akkor is, ha magát a jogsértő tartalmat eltávolítják onnan.

A szervezőket képviselő Bodrogi Bea, a TASZ ügyvédje szerint az ítélet világosan kimondja, hogy a média nem hazudhat következmények nélkül. “Rendkívül fontosnak tartom azt is, hogy a bíróság felismerte, és a szankció kiszabása során értékelte azt a tényt, hogy a TV2 célja ügyfeleink szándékos lejáratása volt. A propagandamédia egyik jellemzője ugyanis a valótlanság tudatos terjesztése, amely nem a tájékoztatást, hanem a hatalom érdekeit szolgálja."

Ezt olvassa mindenki:
Soha nem látott hajtóvadászat az ördög ügyvédje után: nem akárkiket kerestek meg a rendőrök információért  
Bicskanyitogató: videón a politikus aki azon nevetgél, hogy a lezárások ellenére ők karácsonyi bulit tartottak  
Kövess minket:
     
A hét hírei:
Óriási botrány: Orbán-győzelem plakátjával kampányol egy svéd emberi jogi szervezet
Soha nem látott hajtóvadászat az ördög ügyvédje után: nem akárkiket kerestek meg a rendőrök információért
Robbant a hír: tíz év börtönbüntetést kapott jogerősen a volt DK-s politikus
Nemzetközi botrány: Hillary Clinton páros lábbal szállt bele Orbánba - egy autokratikus, kapzsi és korrupt vezető irányítja..
Nagyon aggódik Hillary Clinton amiatt, hogy az autoriter rezsimek egyre nagyobb teret nyernek a vil...
Lehangolóak a legfrissebb adatok: Durván megugrott a nyomorban élők száma Magyarországon...
Egymillióan élnek kevesebb mint 46 ezer forintból havonta. Elkészítette a KSH a magyar háztar...
Magyar csoda: 60 millióból kijött a nem létező, de átadott kerékpárút - igen a miénk...
Kerékpárutat és autóbusz-fordulót adtunk át Kaposhomokon – ezzel dicsekedett Facebook oldal...
Elképesztő látvány: óriási helyreigazítást tett közzé a kormánylap - valótlanul híreszteltük...
Semmiből nem tanulnak. Helyreigazítást tett közzé a Vas Népe című kormánylap, mivel egy márciusi cikkükben négy hazugságot is állítottak Dr. Czeglédy Csabáról — a hírt a Demokrat...
  
Thürmer Gyula: Orbán Viktor bölcsebb, mint az összes nyugat-európai politikus együttvéve,
A Munkáspárt elnöke egy interjúban mondta ezt. Thürmer szerint az Európai Unió bármikor összeomolhat. Változatos témákban kérdezte a Vasárnap Thürmer Gyulát, a Munkáspárt elnökét,...
  
Az ellenzék arra készül, hogy az elrabolt vagyonokat visszaszerezze, erre kérnek felhatalmazást a magyaroktól
A DK miniszterelnök-jelöltje elmondta, hogy az ellenzéki pártok hamarosan bemutatják a közös minimumprogramot. A Fidesznek nincs új ötlete, ezért áll a kommunikációs stratégiájának k...
  
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
thepost.hu / Magyarország / Budapest
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
      HU  
THE POST

Jogerősen pert bukott a TV2: nem tájékoztatni akart, hanem lejártani a....

Jogerősen pert nyert a TV2-vel szemben a túlóratörvény elleni 2018-as tüntetés két szervezője. A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete szerint személyiségi jogaikban sértette meg a tüntetőket a TV2, amikor valótlanul híresztelte, hogy "rombolást és pusztítást szerveztek békés tüntetés helyett". A tüntetőket a Társaság a Szabadságjogokért képviselte, amely közleményben számolt be az ítéletről.

2018 decemberében több tüntetés is zajlott országszerte a rabszolgatörvényként elhíresült túlóratörvény elfogadása miatt. Filó Mariann és Krasznahorkai Emma december 14-ére szervezett demonstrációt a Parlament elé. A TV2 december 17-i

Tények című esti hírműsorában számolt be a tüntetésekről és azok szervezőiről, akiket a 888.hu cikkét felhasználva, arcuk megjelenítésével úgy mutatott be mint „felbujtókat, randalírozókat és bűnözőket”, akiknek célja “egyedül a pusztítás". A riportban természetesen nem szólaltatták meg az aktivistákat, akik a TASZ segítségével pert indítottak a csatorna, valamint a 888.hu és a cikket szintén átvevő Origó ellen.


Az elsőfokú bíróság megállapította, hogy a tüntetésről beszámoló TV2 szándékosan megszegte a kiegyensúlyozott, ellenőrzött tényeken nyugvó, sokoldalú tájékoztatás elveit. A 888.hu és az Origo nem nyújtott be érdemi ellenkérelmet, így velük szemben az aktivisták már első fokon megnyerték a pert. A TV2 viszont fellebbezett, és most a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla is megállapította a jogsértést.


A bíróság indokolása szerint a tüntetés szervezői jogszerűen éltek az Alaptörvény által védett véleménynyilvánítási és gyülekezési jogukkal, és a TV2 megsértette a személyiségi jogaikat, amikor erről valótlanul számolt be.

Azt is megállapították, hogy a csatorna célja a nézők félretájékoztatása volt, és ennek érdekében szándékosan eltorzították a történéseket. Az ítéletben úgy fogalmaztak, hogy “a televíziós csatorna híradója ezen valótlan tényállítással az átlagosan tájékozott és körültekintő átlagnéző véleményalkotását kívánta befolyásolni.”

A döntés értelmében a TV2-nek 800 000 forint sérelemdíjat kell fizetnie az aktivistáknak, valamint 15 napon belül a Tények című műsorban fel kell olvasniuk az ítélet rendelkező részét. Emellett a honlapjukon is közzé kell tenniük legalább egy évig, még akkor is, ha magát a jogsértő tartalmat eltávolítják onnan.

A szervezőket képviselő Bodrogi Bea, a TASZ ügyvédje szerint az ítélet világosan kimondja, hogy a média nem hazudhat következmények nélkül. “Rendkívül fontosnak tartom azt is, hogy a bíróság felismerte, és a szankció kiszabása során értékelte azt a tényt, hogy a TV2 célja ügyfeleink szándékos lejáratása volt. A propagandamédia egyik jellemzője ugyanis a valótlanság tudatos terjesztése, amely nem a tájékoztatást, hanem a hatalom érdekeit szolgálja."

Legolvasottabbak
Soha nem látott hajtóvadászat az ördög ügyvédje után: nem akárkiket kerestek meg a rendőrök információért
Bicskanyitogató: videón a politikus aki azon nevetgél, hogy a lezárások ellenére ők karácsonyi bulit tartottak
Nemzetközi botrány: Hillary Clinton páros lábbal szállt bele Orbánba - egy autokratikus, kapzsi és korrupt vezető irányítja..
Most érkezett
Itt tartunk: Rendszeresen bemázolják a magyar feliratú táblákat a Délvidéken
Híresség: Orbán elhasznált hátizsákja a Magyar Nemzeti Múzeumba kerül!
Közzétették milyen önkormányzati segélyek léteznek - Adósságkezeléstől a lakásfenntartási támogatásig...
Kövess minket!
     
Lehangolóak a legfrissebb adatok: Durván megugrott a nyomorban élők száma Magyarországon...
Magyar csoda: 60 millióból kijött a nem létező, de átadott kerékpárút - igen a miénk...
Elképesztő látvány: óriási helyreigazítást tett közzé a kormánylap - valótlanul híreszteltük...
Thürmer Gyula: Orbán Viktor bölcsebb, mint az összes nyugat-európai politikus együttvéve,
Az ellenzék arra készül, hogy az elrabolt vagyonokat visszaszerezze, erre kérnek felhatalmazást a magyaroktól
Érdekes dolgokat állít Magyarországról a Szíriai közszolgálati televízió
Az összehívott lakosság ámulva hallgatta: a Magyar Honvédséget a térség ütőképes, modern haderejévé emelik
Egy hárommilliárd forintnyi támogatást kapott projektet látsz a képeken... igen jól olvastad...
Újabb kezeken kattan a bilincs? - Nyomozás indult egy Tarlós idejében kötött szerződés ügyében
Ha meglátod mire futotta az EU-s pénzből felújított strandon hát bepis.... Ez már tényleg ciki
Kósa: A stadionépítést bírálni olyan, mintha felvetnék, minek nekünk Csokonai Színház
Kásler elégedett: nagy erőkkel folyik a magyar egészségügy fejlesztése
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
      HU